www.simasanaat.com

اعلام زمان برگزاری آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

زمان احتمالی برگزاری آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش سیماصنعت، محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در دومین روز از هفته قوه قضاییه با حضور در برنامه صف اول درباره اقدامات تحولی و هوشمندسازی دستگاه قضا توضیحاتی را ارائه کرد.

او در این برنامه درباره آزمون بعدی دفاتر خدمات قضایی گفت: آزمون قبلی در سال ۱۴۰۱ برگزار شد و ما به درگاه ملی مجوز‌ها متصل شده ایم. در آزمون قبلی حدود ۱۴ هزار نفر شرکت کردند و در مرحله اول هزار و ۸۰۰ نفر پذیرش علمی شدند و حدود ۶۰۰ دفتر در حال راه اندازی است و ان شاالله بتوانیم در نیمه دوم امسال آزمون بعدی را برگزار کنیم.

شرایط متقاضیان تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

بر اساس آیین نامه اجرایی دفاتر و کانون خدمات الکترونیک قضایی مصوب ۱۴۰۱، صدور پروانه برای متقاضیان تاسیس دفاتر، منوط به احراز شرایط زیر است:

الف- شرکت در آزمون تخصصی و کسب حداقل هفتاد درصد نمره تراز میانگین یک درصد حائزان بالاترین نمره تراز؛

ب – دارا بودن حداقل سه سال سابقه کار مرتبط برای دارندگان مدرک کارشناسی یا سطح دو حوزه علمیه، دو سال برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد یا سطح سه حوزه علمیه و یک سال برای دارندگان مدرک دکتری تخصصی یا سطح چهار حوزه علمیه.

۵ مرحله برای دریافت پروانه راه‌اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضایی

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در خصوص جزئیات پروانه تاسیس دفاتر خدمات قضایی اعلام کرده است: شرکت کنندگان برای دریافت پروانه راه‌اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضایی ۵ مرحله را پشت سر می‌گذارند. گام اول، شرکت در  آزمون کتبی است.
بعد از آزمون کتبی مصاحبه علمی خواهند داشت و در مرحله سوم، صلاحیت‌های لازم که شامل شرایط عمومی و اختصاصی است احراز می‌شود.

در مرحله بعد حفاظت اطلاعات قوه قضاییه که مسئول نظارت بر صلاحیت‌های افراد است، تاییدیه لازم را صادر می کند و در مرحله پنجم، دفاتر بر اساس اولویت راه‌اندازی خواهند شد.

انتهای پیام