×
اکنون
کانال سیما صنعت در آپارات

  • کد خبر: 8769
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • طی 2 ماه گذشته عرضه های زیادی در حوزه شمش فولاد در بورس کالا صورت گرفته که فراتر از نیاز بازار داخلی بوده است، با این وجود آمار از ابتدای اسفند 1401 تا به امروز نشان می‌دهد که از مجموع 1.3 میلیون تن شمش فولادی فروش رفته در بورس، تنها 416 هزار تن یا 31 درصد آن در قالب میلگرد به بورس برگشته و معامله شده است.

    بازگشت 31 درصدی شمش فولاد خریداری شده از بورس کالا در قالب میلگرد
  • به گزارش سیماصنعت، به معنی دیگر سرنوشت حدود 70 درصد شمش های فروخته شده معادل 892 هزار تن هنوز در قالب میلگرد به بورس کالا معلوم نیست و این حجم برنگشته است و بازار را دچار چالش کسری و کشف قیمت های نامتعارف کرده است.

    قرار است نهادهای نظارتی از جمله سازمان حمایت در این خصوص ورود کرده تا با برگشت میلگرد حاصل از شمش دریافت شده از بورس کالا، بازار را به نقطه تعادل نزدیک کنند.

    نکته اینکه برخی واحدهای بزرگ تولید میلگرد از کمبود شمش فولاد گلایه دارند و قرار بود قید شرط خرید شمش فولاد، منوط به فروش میلگرد در بورس کالا از ابتدای اردیبهشت عمل شود که به دلیل ایراد نرم افزاری، با وقفه اجرایی خواهد شد.

    انتهای پیام

    نوشته های مشابه