در مرحله بعدی، مدیرعامل این شرکت ضمن اعتراض به این موضوع در شبکههای اجتماعی از شرکت و اعتراض آنها به دیوان عدالت اداری خبر داد.
پس از این اتفاق روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور موارد مطرح شده از سوی این شرکت را رد کرد و تاکید داشت که با توجه به مدل فعالیتها، نحوه ارائه خدمات و تعهداتی که شرکت اسنپ نسبت به رانندگان پذیرفته است، مشمولمالیات ارزش افزوده خواهد بود.
رد شکایت مالیاتی اسنپ در دیوان عدالت اداری
با توجه به رای شعبه ۹ تجدید نظر دیوان عدالت اداری که در روزهای اخیر منتشر شده است، دیوان عدالت اداری بین ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل و سکوها تفکیک قائل شده و تاکید کرده است که خدمات حمل و نقل مختص به شخص متصدی حمل می باشد و نه سکوها.
به عبارتی بین پلتفرم های مربوطه و رانندگان رابطه کاری خادم و مخدومی برقرار نیست و هر یک خدمت مستقل از خود را ارائه می نمایند و نفس خدمت حمل و نقل مربوط به خود متصدی حمل و نقل ( رانندگان ) می باشد و خدمات هوشمند ارائه شده توسط شرکت، خدمت حمل و نقل تلقی نمی شود فلذا مشمول معافیتمالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.
درآمد رانندگان اسنپ مشمول مالیات ارزش افزوده نیست
باید توجه داشت که مطابق رای دیوان عدالت اداری و همچنین نظر سازمان امورمالیاتی کشور، حقالزحمه رانندگان مشمولمالیات ارزش افزوده نیست و تنها هزینههای دریافتی(کمیسیون) اسنپ مشمولمالیات ارزش افزوده شده است. در نتیجه هر گونه افزایش هزینههای رانندگان و کاهش حق الزحمه آنان به سببمالیات ارزش افزوده مورد قبول نخواهد بود.
انتهای پیام