به گزارش سیماصنعت، این درحالی است که مجلس در سال ۱۴۰۱ قانون تغییر ساعت رسمی را لغو کرده بود؛ تصمیمی که به گفته دولت و وزارت نیرو، حدود ۱۰۰۰ مگاوات مصرف برق را افزایش داد. یعنی معادل تولید ۱ تا ۲ نیروگاه بزرگ.
اما در شرایط فعلی دولت برای مدیریت مصرف برق، ساعت کاری ادارات را جلو کشیده است. وزارت نیرو میگوید این اقدام بهتنهایی کافی نیست و در صورت بازگشت تغییر ساعت رسمی، صرفهجویی برق میتواند به حدود ۲۰۰۰ مگاوات برسد.
خاموشیهای تابستانی به صنایع نیز آسیب زده و برخی صنایع فولادی و سیمانی در دورههایی تا ۵۰ درصد افت تولید را بهدلیل محدودیت برق تجربه کردهاند.
انتهای پیام










