www.simasanaat.com

رونمایی BYD از دو خودروی هیبریدی با برد ۲۱۰۰ کیلومتر

BYD با دو خودروی هیبریدی جدید با برد 2100 کیلومتری به دنبال سلطه بر بازار است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت خودروسازی BYD با حمایت وارن بافت، از دو خودروی هیبریدی با برد ۲۱۰۰ کیلومتر رونمایی کرده است تا سلطه فولکس واگن و تویوتا در بازارهای چین را به چالش بکشد. با این گزینه‌ها، این شرکت می‌خواهد بهترین انتخاب برای دارندگان خودروهای بالقوه حتی در بخش خودروهای غیر الکتریکی باشد.

 BYDقبلاً تسلا را شکست داده و به محبوب‌ترین سازنده خودروهای برقی در چین تبدیل شده است. BYD با کاهش قیمت قصد دارد خود را از سایر سازندگان خودروهای برقی جلوتر نگه دارد و هدف آن کمک به حضور پر رنگ در بازارهای اروپایی است. این شرکت همچنین مشتاق است تا در بازار آمریکا نفوذ کند.

اکنون، این شرکت مستقر در شنژن در حال رقابت با شرکت‌هایی مانند فولکس واگن و تویوتا است که وارد بازار خودروهای الکتریکی نشده‌اند و همچنان با عرضه سوخت‌های فسیلی خود قوی هستند.BYD  که قبلاً تولید خودروهای سوخت فسیلی را در اوایل سال ۲۰۲۲ متوقف کرده بود، اکنون با گزینه‌های رانندگی بسیار طولانی برای مشتریانی که دارای اضطراب مسافت هستند، به این فضا بازمی‌گردد.

مشخصات خودروهای هیبریدی BYD

به گزارش interesting engineering، در آوریل امسال، BYD از Qin L و Seal 06، هر دو سدان سایز متوسط، در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی کرد. این خودروها که به ترتیب بخشی از سری Dynasty و Ocean هستند، بردی معادل۲۱۰۰ کیلومتر با باک پر دارند.

سهم بسته باتری در این محدوده گسترده حداقل است. زیر ۸۰ کیلومتر برد رانندگی را ارائه می‌دهد. ساوت چاینا مورنینگ پست (SCMP) گزارش داد، BYD شگفت‌انگیز بوده مصرف سوخت تنها ۲.۸۷ لیتر برای ۱۰۰ کیلومتر است.

این یک پیشرفت بزرگ نسبت به مصرف ۵ لیتر سوخت خودروهای هیبریدی است که معمولاً برای این مسافت مصرف می‌کنند. این شرکت بر این باور است که این امر می‌تواند به صرفه‌جویی سالانه بیش از ۱۳۳۶ دلار برای دارندگان سوخت تبدیل شود.

این که این خودروها قصد رقابت با فولکس واگن و تویوتا را دارند، از آنجایی مشهود است که قیمت آنها ۱۳۷۷۰ دلار است، در حالی که قیمت ساگیتار فولکس‌واگن و کرولای تویوتا به ترتیب با قیمت‌های ۱۷۶۵۰ دلار و ۱۶۱۲۰ دلار است.

BYD با خودروسازان جهانی مقابله می‌کند

BYD سال ۲۰۲۳ تماشایی را پشت سر گذاشت و سه میلیون خودروی باتری‌دار را روانه بازار کرد و سود خالص ۴.۱۴ میلیارد دلاری را به ارمغان آورد. با این حال، این شرکت پس از فولکس واگن که ۳.۲ میلیون وسیله نقلیه در چین صادر کرد، در رتبه دوم قرار داشت که هیچ کدام برقی نبود.

ورود مجدد این شرکت به ساخت وسایل نقلیه با سوخت فسیلی نشان می‌دهد که خودروهای بنزینی هنوز هم در میان دارندگان خودروهای بالقوه که در مورد تطبیق‌پذیری خودروهای برقی متقاعد نشده‌اند، مورد علاقه هستند.

BYD قبلاً با ارائه ۲۰ درصد تخفیف در مدل‌های خود جنگ قیمتی را به راه انداخته است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این امر باعث شده است که سایر سازندگان خودروهای برقی از جمله تسلا، قیمت‌ها را به طور متوسط ​​۱۰ درصد کاهش دهند.

وانگ چوانفو، موسس و رئیس BYD، فروش ۳.۶ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۴ را هدف قرار داده است و انتظار می‌رود مدل‌هایی مانند Qin L و Seal 06 به این شرکت کمک کنند تا مستقیماً خودروهای سوخت فسیلی را نیز خریداری کند.

با این تحولات جدید، BYD به وضوح در حال تثبیت موقعیت خود به عنوان یک رقیب قدرتمند در بازار خودروهای جهانی است. این شرکت به دنبال جذب مشتریان در طیف وسیعی از بخش‌ها، از جمله خودروهای برقی، هیبریدی و بنزینی است.

انتهای پیام