زورمان به مشتریان سواری نرسید از تجاری ها جبران میکنیم؛ استراتژی گروه بهمن؟!

از سال ۱۴۰۲ که تمامی خودروهای سواری مشمول قیمت گذاری شورای رقابت شدند، خودروسازانی که در کنار تولید محصولات سواری، خودروهای کار و تجاری نیز تولید می‌کردند به هر نحوی تلافی قیمت گذاری دستوری و زیان انباشته خود را در محصولات کار و تجاری خود جبران کردند و عملا از جیب مشتریان تجاری گرفتند و در جیب مشتریان یا همان دلالان سواری کردند و در این بین گروه بهمن از همه عجیب تر رفتار کرده است.

به گزارش سیماصنعت، کارا دوکابین که آخرین فروش عادی آن در پاییز ۱۴۰۲ با قیمت ۵۱۷ میلیون انجام شد به یکباره در بهار ۱۴۰۳ با مدل ۱۴۰۲ با قیمت ۹۰۰ و خورده میلیون از فروش بهمن لیرینگ سر در آورد و یا تلاش بهمن دیزل حتی پس از افزایش قیمت محصولات سنگین برای فروش تجاری های دیزلی در بورس کالا آن هم با عرضه فوق العاده کم به جهت اینکه قیمت پایه معامله نشود و یا توقف فروش کاپرا و عدم فروش بهمن G9 (که احتمالا این دو پیکاپ هم از بورس کالا سر در میاورند با تعداد بسیار کم).

نباید کتمان کرد که مقصر تمامی این مشکلات دولت است ولی خودروسازان نباید ضرر خود را اینگونه تلافی کنند.