صعود تاریخی شیائومی به صدر بازار موبایل چین

شرکت شیائومی در جریان هفته طلایی روز ملی چین (۲۹ سپتامبر تا ۵ اکتبر ۲۰۲۵) موفق شد با پیشی گرفتن از اپل، جایگاه نخست فروش تلفن‌های هوشمند در بازار چین را به خود اختصاص دهد.

به گزارش سیما صنعت، بر پایه‌ی داده‌های منتشرشده از مراکز آماری فروش محلی، شیائومی با سهم ۲۱٫۲ درصدی از بازار در رتبه نخست قرار گرفته است. در همین حال، اپل با ۱۶٫۳ درصد در جایگاه دوم و ویوو با ۱۵٫۹ درصد در رتبه سوم ایستاده‌اند. همچنین اوپو و هواوی به‌ترتیب چهارم و پنجم این فهرست را به خود اختصاص داده‌اند.

کارشناسان صنعت فناوری معتقدند این عملکرد درخشان نتیجه‌ی ترکیب قیمت‌گذاری رقابتی، طراحی مدرن و تمرکز شیائومی بر قابلیت‌های هوش مصنوعی در نسل جدید گوشی‌های خود است. افزون بر این، سیاست‌های بازاریابی هدفمند و عرضه گسترده در فروشگاه‌های آنلاین داخلی نیز در افزایش سهم بازار این برند تأثیرگذار بوده است.

به باور تحلیلگران، پیشی گرفتن شیائومی از اپل می‌تواند نقطه عطفی در توازن قدرت بازار موبایل چین و نشانه‌ای از تغییر سلیقه مصرف‌کنندگان چینی به سمت برندهای بومی با فناوری پیشرفته‌تر و قیمت مناسب‌تر باشد.

انتهای پیام