به گزارش سیماصنعت، مهدی شکری زاده در حاشیه بیست و ششمین سمپوزیوم فولاد کشور، بیان کرد: یکی از سیاستهای مهم و استراتژیهای فولاد هرمزگان تامین نیاز بازار داخل در وهله نخست است که بتواند تامین حداکثری بازار داخل را انجام دهد و پس از تامین بازار داخل، بتواند مازاد محصول خود را صادر کند.
ی افزود: مطابق با آمار میتوان گفت فولاد هرمزگان در سال جاری یکی از برترین عرضهکنندهها و معاملهکنندگان تختال بوده است. به طور مثال فولاد هرمزگان توانست در مهر ماه بالغ بر ۱۲۰ هزار تن تختال در بورس کالا معامله کند و نوردکاران محصول ما را با رقابت خریداری کردند.
مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: همیشه سیاست ما تامین حداکثری نیاز بازار داخل بوده که البته برای مازاد بر آن نیز همیشه برنامههای صادرات داریم و صادرات خود را به اقصی نقاط دنیا انجام میدهیم.
شکری زاده تصریح کرد: تختال فولاد هرمزگان یک محصول شناخته شده در بازارهای جهانی است و مشتریان به طور مرتب آن را خریداری میکنند.
وی اذعان کرد: یکی از مسائل مهمی که ممکن است عرضه ما را در بازارهای داخلی و صادراتی تحت تاثیر قرار دهد، محدودیتهای انرژی است. به خاطر قطعی برق در تابستان و قطعی گاز در زمستان نمیتوانیم این سیاست مهم و تامین پایدار را برای مشتریان انجام دهیم.
مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان ادامه داد: با کاهش تولید و عرضه در بازار داخلی و به ویژه صادراتی، بازاریابی بینالمللی در این شرایط سخت رقابتی بسیار دشوار خواهد شد. مشکلتر از آن، حفظ مشتری است. فولاد هرمزگان سالها تلاش کرده و مشتری را به سمت خود آورده و محصول را به آن فروخته است. مشتری محصول ما را تایید کرده است. اما زمانی این مهم میتواند ادامه پیدا کند که تامین پایدار انجام شود و خیال مشتری بابت تامین راحت باشد.
شکری زاده اضافه کرد: این قطعی گاز قطعی و ناترازی انرژی به شدت ما را تحت تاثیر قرار میدهد و ممکن است ما مشتری صادراتی خود را از دست بدهیم. مدیرعامل فولاد هرمزگان به طور مرتب از سازمانهای مختلف مثل وزارت صمت، انجمن تولیدکنندگان فولاد و حتی هلدینگ مبارکه پیگیریهای لازم را انجام میدهد که این بحث ناترازی و قعطی برق و گاز برطرف شود و ما بتوانیم تامین پایدار و ارزآوری هم برای کشور داشته باشیم. در شرایط کنونی ارزآوری برای کشور بسیار مهم است و تلاش میکنیم با صادرات، در ارزآوری و اقتصاد کشور سهمی داشته باشیم و موفقیتها را ادامه دهیم.
وی عنوان کرد: آمار فروش ما در ۶ ماه نیز حاکی از کسب درآمد ۱۵ هزار میلیارد تومانی معادل ۸ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال پیش است. این میزان در شرایطی رقم خورده که بیشترین میزان قطعی برق را در این مدت شاهد بودیم.
مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان در پایان تصریح کرد: فولاد هرمزگان در شهریور ماه و به ویژه مهر ماه که قطعی برق کمتر شد، با فروش خود در بورس کالا نشان داد که میتواند در بازار با قدرت ظاهر شود و اگر قطعی گاز در زمستان رخ ندهد، همین روند فروش را ادامه میدهد.
انتهای پیام
فولاد هرمزگان – تختال