به گزارش سیماصنعت، تا پیش از این، اگر شما ۵۰٪ مبلغ خودرو را پیشپرداخت میکردید، آن ۵۰٪ از تورم مصون میماند و خودروساز حق نداشت موقع تحویل، بابت آن سهمِ پرداخت شده، پول اضافه بگیرد.
در مصوبه جدید (۸۳۶) چه اتفاقی افتاده؟
شورای رقابت اعلام کرد به دلیل نوسانات شدید نرخ ارز و وابستگی بالای خودروهای مونتاژی به دلار، مصوبه ۴۷۳ دیگر برای مونتاژکاران اجرا نمیشود!
نتیجه مستقیم: از این پس، خریداران خودروهای مونتاژی باید تمام ریسک نوسان ارز را به دوش بکشند. یعنی حتی اگر نیمی از پول را داده باشید، در زمان تحویل ممکن است با قیمتهای نجومی و غیرمنتظره مواجه شوید.
نکته مهم: این قانون فعلاً شامل خودروهای داخلی (ایرانخودرو و سایپا) نمیشود و فقط مخصوص مونتاژیهاست.
انتهای پیام










