پرو لباس، بدون بپوشیدن

در کنفرانس Google I/O 2025، گوگل از دو قابلیت هوش مصنوعی جدید برای بهبود تجربه خرید آنلاین رونمایی کرد: «پرو مجازی لباس» و «پرداخت عامل‌محور» (Agentic Checkout).

به گزارش سیما صنعت ،قابلیت «پرو مجازی» به کاربران اجازه می‌دهد تا با آپلود یک عکس تمام‌قد از خود، لباس‌هایی مانند پیراهن، شلوار، دامن و لباس‌های مجلسی را به‌صورت مجازی بر تن خود ببینند. این فناوری با استفاده از یک مدل پیشرفته تولید تصویر، نحوه قرارگیری پارچه‌ها روی بدن، چین‌خوردگی‌ها و تناسب لباس با فرم بدن را شبیه‌سازی می‌کند. این قابلیت از امروز برای کاربران در ایالات متحده از طریق Search Labs در دسترس است.

ویژگی «پرداخت عامل‌محور» به کاربران امکان می‌دهد تا قیمت محصولات را پیگیری کرده و زمانی که قیمت به مقدار موردنظر رسید، خرید به‌صورت خودکار انجام شود. کاربران می‌توانند مشخصاتی مانند رنگ، سایز و بودجه را تعیین کنند و پس از دریافت اعلان کاهش قیمت، با تأیید نهایی، گوگل خرید را از طریق Google Pay انجام می‌دهد.

گوگل همچنین حالت جدیدی به نام «AI Mode» را معرفی کرده است که با ترکیب مدل هوش مصنوعی Gemini و گراف خرید (Shopping Graph) گوگل، تجربه خرید را شخصی‌سازی می‌کند. این حالت به کاربران کمک می‌کند تا با جستجوهای توصیفی مانند «کیف مسافرتی ضدآب برای سفر به پورتلند در ماه مه»، محصولات مناسب را پیدا کنند.

قابلیت «پرو مجازی» از امروز در ایالات متحده از طریق Search Labs در دسترس است. ویژگی «پرداخت عامل‌محور» در ماه‌های آینده در ایالات متحده راه‌اندازی خواهد شد و حالت «AI Mode» نیز به‌زودی در ایالات متحده فعال می‌شود.

انتهای پیام