با توفیق بانک مرکزی در رساندن نرخ ارز به نقطه ثبات، اکنون زمان اصلاح مقررات به منظور تداوم ثبات در بازار ارز کشور است. برخی از شنیده ها در این خصوص گویای آن است که مقرر شده دوره بازگشت ارز به تفکیک صنایع مختلف تعریف و ابلاغ می شود. قرار است حداکثر دوره بازگشت ارز زنجیره فولاد و فلزات به 80 روز کاهش یابد.
همچنین احتمالا بانک مرکزی وارد معامله مستقیم با عرضه کننده شده و اقدام به فروش ارز به خریدار کند تا ضمن مدیریت میزان رقابت، شفافیت بیشتری بین خریدار و عرضه کننده حاکم شود.
احتمال برقراری مجدد الزام به فروش ارز صادراتی واحدهای پتروشیمی و فلزات به صرافی های بانکی وجود دارد و قرار است سقف مصرف ارز واحدها به تفکیک صنعت مشخص و ابلاغ شود و طرحهای توسعه ای به منظور مصرف ارز بنگاه، نیازمند اخذ مجوز هستند.
با اتصال گاز صنایع، عرضه نیما از سوی فولادسازان و پتروشیمی در هفته آتی به میزان قابل توجه افزایش می یابد.











