به گزارش سیما صنعت ،این درآمد قابل توجه عمدتاً از تبلیغات و اشتراکهای پولی حاصل شده است و باعث شده که یوتیوب همچنان به عنوان یک پلتفرم اصلی گوگل، در کنار سرویسهایی مثل گوگل کلود و گوگل سرچ، به درآمدزایی خود ادامه دهد.
اما این موفقیت با چالشهایی نیز همراه است. با توجه به اتکای بالای یوتیوب به تبلیغات، این پلتفرم در برابر نوسانات اقتصادی و تغییر رفتار مصرفکنندگان آسیبپذیر است. همچنین، افزایش استفاده از ابزارهای مسدودکننده تبلیغات کاربران را به سمت استفاده از این ابزارها سوق داده که میتواند درآمدهای آتی یوتیوب را تهدید کند. به همین دلیل، گوگل تلاشهایی برای مقابله با این ابزارها آغاز کرده است، و کاربران را به غیرفعالسازی مسدودکنندههای تبلیغات تشویق میکند.
انتهای پیام