www.simasanaat.com

اجرای بازی‌های پلی استیشن و سگا روی آیفون امکان‌پذیر می‌شود

به‌لطف شبیه‌ساز Provenance اجرای بازی‌های قدیمی سگا و آتاری و پلی استیشن روی آیفون امکان‌پذیر می‌شود.

به گزارش گجت نیوز ، توسعه‌دهنده‌ی شبیه‌ساز Provenance به iMore گفته که می‌خواهد این برنامه را در اپ استور منتشر کند؛ اما بازه‌ی زمانی دقیقی برای انتشار ارائه نکرده است.

Provenance پیش‌زمینه‌ای برای بسیاری از شبیه‌سازهای موجود است و به کاربران گوشی آیفون و اپل تی‌وی امکان می‌دهد تا بازی‌های منتشرشده برای طیف گسترده‌ای از کنسول‌های بازی کلاسیک از جمله پلی استیشن ۱، گیم کیوب، آتاری ۲٬۶۰۰، Wii و سگا جنسیس را شبیه‌سازی کنند.

اپل تاکنون شبیه‌سازهایی را در اپ استور برای اجرای بازی‌های مدل‌های قدیمی کنسول نینتندو و Commodore 64 تأیید کرده است. به عنوان مثال، شبیه‌ساز محبوب دلتا اکنون در اپ استور در دسترس قرار دارد و می‌تواند بازی‌های منتشرشده برای Game Boy Pocket و Game Boy Color، نینتندو ۶۴ و برخی دیگر را شبیه‌سازی کند.

این اولین‌باری است که اجرای بازی‌های سونی، آتاری و سگا روی آیفون امکان‌پذیر می‌شود. Provenance از سال ۲۰۱۶ در حال توسعه بود و درحال‌‌حاضر می‌توان آن را برای آیفون و اپل تی‌وی در خارج از اپ‌ استور دانلود کرد.

اپل دستورالعمل‌های بررسی اپلیکیشن‌های خود را در اواسط فروردین به‌روزرسانی کرد تا دانلود اپلیکیشن‌های شبیه‌ساز کنسول‌های بازی قدیمی را برای آیفون، مک بوک و آیپد مجاز کند.

اپل پیش‌تر اعلام کرده بود تا زمانی که برنامه‌ها فقط بازی‌های کنسول‌های قدیمی را شبیه‌سازی کنند، برای انتشار در اپ استور مجاز خواهند بود. مشخص نیست که آیا اپل کنسول‌هایی مانند GameCube و Wii را به‌عنوان «کنسول قدیمی» در نظر خواهد گرفت یا خیر.

براساس حکم یک دادگاه در آمریکا، شبیه‌سازهای بازی قانونی هستند؛ اما دانلود رام‌های دارای کپی‌رایت معمولاً خلاف قانون در آن کشور است.

انتهای پیام