www.simasanaat.com

انتخابات جالب هیات مدیره نصر تهران

انتخابات هیات مدیره نظام صنفی رایانه ای استان تهران علیرغم مخالفت منتقدان، به صورت برخط -و بر بستر بلاکچین- با استقبال ویژه اعضای صنف برگزار شد و جالب آنکه بهناز آریا رئیس کمیسیون افتا که نامه انتقادی خود را در خصوص این نوع از انتخابات برخط، منتشر کرده بود نفر اول همین انتخابات شد.

به گزارش سیماصنعت، حضور یک خانم با بالاترین آراء در این انتخابات اگر چه دارای نکات جالبی است ولی به نوعی بازگشت به عقب آن هم به دوره چهارم هیات مدیره را متبادر به ذهن می کند. چیزی که مورد استقبال سایر استان ها و حتی بخش دولتی نخواهد بود.

جالب تر آنکه نفر دوم انتخابات، حسین اسلامی رئیس جوان و مقتدر دوره ششم بود که گر چه خودش نسبت به دوره قبل با آرای بسیار بالاتری وارد هیات مدیره شد ولی علیرغم پیش بینی ها، سایر هم تیمی هایش در هم آفرینی، اقلیت کرسی های هیات مدیره را بدست آوردند.

جالب آنکه ایشان از موسسان و رئیس هیات مدیره قبلی ققنوس -مجری انتخابات- بوده است! این اولین بار در تمامی ادوار است که رئیس صنف تهران برای بار دوم خود را در معرض رای می گذارد و با آرای بسیار بالاتری دوباره به عنوان عضو هیات مدیره انتخاب می گردد.

ولی آخرین موضوع که از دو موضوع قبلی هم جالب تر است، منتخب سوم تهران است. آقای حکیم جوادی رئیس منتخب جدید دوره هفتم-که خود از موسسان ققنوس نیز هست- بلافاصله بعد از منتخب شدن در هیات مدیره نصر از مدیرعاملی شرکت کارت ایران-همان هلدینگ صاد بانک صادرات- برکنار می شود و با توجه به تبصره ۲ ماده ۹ اساسنامه عضویت ایشان در هیات مدیره زیر سوال می رود.

تبصره ۲: چنانچه نمایندگی عضو هیات مدیره به هر دلیل از طرف عضو لغو گردد، عضویت وی در هیات مدیره نیز لغو می گردد و جایگزینی عضو خارج شده، از طریق اعضای علی البدل انجام میشود.

اگر چه به نظر می آید که ایشان در حال مذاکره برای حفظ نمایندگی هلدینگ صاد در قالب باقی مانده به عنوان عضو هیات مدیره این هلدینگ است ولی اگر نتواند این نمایندگی را حفظ کند عضو علی البدل اول شاخه شرکتی یعنی سائبه سلوکی وارد هیات مدیره می شود و اولین رئیس یک روزه در تاریخ صنف تهران ثبت خواهد شد. چیزی که قبلا در دوره پنجم هم اتفاق افتاد و وحید صدوقی مدیرعامل اسبق همراه اول پس از انتخاب به عنوان عضو هیات مدیره نصر تهران از سمت خود در همراه اول برکنار شد و از هیات مدیره نصر نیز کنار رفت.

قبل از انتخابات دوره هفتم نصر تهران و با تغییر تیم مدیریتی بانک صادرات، مشخص بود که حضور آقای حکیم جوادی در هلدینگ صاد به زودی پایان خواهد یافت و به خاطر همین ایشان در تلاش برای عضویت در هیات مدیره شرکت منش(متعلق به سهیل مظلوم و از پدر خوانده های صنف) و تغییر مشخصات خود در روند انتخابات بود که به علت مغایرت با ضوابط از طرف هیات نظارت بر انتخابات به صراحت رد شد.

تقاضای دوم ایشان نیز نتوانست تغییری در نظر راسخ هیات نظارت بر انتخابات ایجاد کند و حتی رایزنی ها و مکاتبات ایشان با رئیس نصر کشور که منجر به ارسال نامه غیر قانونی و دستوری رئیس نصر کشور خطاب به هیات نظارت بر انتخابات گردید نیز تاثیری بر نظر نهایی هیات نظارت نگذاشت و این هیات با استقلال کامل رای قطعی قبلی خود را دوباره اعلام نمود.

انتخابات بالاخره در ۲۸ آذر ماه برگزار شد و آقای حکیم جوادی به عنوان چهره دولتی و فردی که سالها معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است، مجبور می شود به مذاکره با برکنار کنندگانش در بانک صادرات بپردازد تا کرسی هیات مدیره نصر را از دست ندهد. ولی با نامه نگاری های قبلی خود که اصرار داشت نماینده هلدینگ صاد-شرکت ایران کارت- در انتخابات نباشد، بعید است تیم جدید مدیریتی بانک صادرات بیش از چند هفته او را حتی در جایگاه هیات مدیره هلدینگ نگه دارند.
باید ماند و دید پشتیبانان و دوستان ایشان در حاکمیت و نیز پدرخوانده های صنف برای حضور ایشان در جایگاه ریاست صنف تهران چه اندیشه می کنند ولی هر اتفاقی بیفتد این همه اصرار و تلاش برای باقی ماندن در جایگاه هیات مدیره نصر تهران-که داوطلبانه و بدون هیچ مواهب مستقیم مادی است- از طرف یک فرد با سابقه دولتی جای تعجب دارد و خسارت جدی به صنف می زند.

انتهای پیام