www.simasanaat.com

سود تسلا ۵۵ درصد کاهش می یابد

سود تسلا 55 درصد کاهش می یابد، این شرکت می گوید فروش خودروهای الکتریکی تحت فشار هیبریدی ها است.

به گزارش سیما صنعت ، سود تسلا در چهارمین سه‌ماهه سال، نسبت به دوره مشابه سال گذشته، ۵۵٪ کاهش یافت و به ۱.۱۳ میلیارد دلار رسید. استراتژی مداوم بریدن قیمت خودروهای الکتریکی و “چندین چالش غیرمنتظره”، سود خالص تولیدکننده خودرو را تحت تأثیر قرار داده است.

به نقل از techcrunch ، تسلا در چهارمین سه‌ماهه اول سال، با درآمد ۲۱.۳ میلیارد دلار، ۹٪ از درآمد سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ کاست. تحلیلگرانی که توسط یاهو فایننس مورد نظر قرار گرفتند، سود هر سهم را به مبلغ ۰.۵۱ دلار و درآمد را به میزان ۲۲.۱۵ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده بودند. تسلا در چهارمین سه‌ماهه سال، سود عملیاتی ۱.۲ میلیارد دلار داشت که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، ۵۴٪ کاهش داشته است.

شرکت در گزارش سود سه‌ماهه اول خود گفت که در این دوره با “چالش‌های متعددی” مواجه شده است، از جمله بحران دریای سرخ و حمله به کارخانه گیگافکتوری برلین و راه‌اندازی تدریجی مدل به‌روزشده ۳ در کارخانه‌ی خود در فرمونت، کالیفرنیا. تسلا همچنین اشاره کرد که فروش جهانی خودروهای الکتریکی همچنان تحت فشار است زیرا بسیاری از سازندگان خودرو بر هیبریدها تمرکز کرده و به الکتریکی‌ها اولویت نمی‌دهند. اما این رویکرد هیبریدی باعث شده که تولیدکنندگان خودرو ادامه دهنده اعتبارات مالیاتی با صفرانتشارات باشند؛ تسلا در سه‌ماهه اول سال ۴۴۲ میلیون دلار از اعتبارات مالیاتی با صفرانتشارات به دست آورد.

“نرخ پذیرش خودروهای الکتریکی به صورت جهانی تحت فشار است و بسیاری از سایر تولیدکنندگان خودرو بر خودروهای هیبریدی تمرکز می‌کنند و الکتریکی‌ها را دنبال نمی‌کنند”، الون ماسک، مدیر عامل تسلا، در بیانات ابتدایی در تماس سودگیری گفت. “ما اعتقاد داریم که این راهبرد صحیح نیست و در نهایت خودروهای الکتریکی بازار را تسخیر خواهند کرد.”

شرکت، علیرغم روند نزولی سود، از گزارش سود سه‌ماهه اول برای تمرکز بر آینده استفاده کرد، به ویژه درباره استفاده از هوش مصنوعی برای پیشرفت در خودرانی و معرفی محصولات جدید، از جمله آنهایی که بر پایه‌ی یک پلتفرم خودروی نسل بعدی ساخته می‌شوند. شرکت در سه‌ماهه اول سال، ۱.۱ میلیارد دلار را برای تحقیق و توسعه صرف کرده که نسبت به همان سه‌ماهه در سال ۲۰۲۳، ۴۹٪ افزایش داشته است.

ماسک تأکید کرد که علیرغم فشارهای نزولی، شرکت به آینده تمرکز دارد و در آن سرمایه‌گذاری می‌کند. به طور خاص، شرکت در حال شتاب بخشیدن به کار روی یک لاین‌آپ خودروهای جدید است که تولید آنها در اوایل سال ۲۰۲۵ مورد انتظار است، اگرچه ممکن است در آخرین ماه‌های سال جاری به تولید بپردازد.

انتهای پیام