www.simasanaat.com

قاره آسیا در ۲۰۲۳ بیشترین آسیب را از تغییرات اقلیمی دیده است

آسیا در سال ۲۰۲۳ بیشترین پیامدهای منفی را از تغییرات آب و هوایی دریافت کرد. بنابراین سیل و طوفان‌های اتفاق افتاده در این قاره، بیشترین تلفات و خسارات اقتصادی را برای این قاره کهن در پی داشته است.

به گزارش سیما صنعت ، گزارش سازمان ملل درباره تغییرات آب و هوایی نشان می‌دهد که قاره آسیا در سال ۲۰۲۳ بیشترین آسیب را از این تغییرات دیده است. این منطقه با گسترش بیابان‌زایی، سیلاب، گرمای شدید و سایر پدیده‌های طبیعی، دچار مشکلات جدی شده است.

مسائلی از جمله کاهش منابع آب شیرین، کاهش تولید محصولات کشاورزی، از دست دادن زمین‌های کشاورزی به علت خشکسالی و سیل، و تغییرات در بوم‌شناسی و محیط‌زیست به عنوان عوامل اصلی آسیب‌ها برشمرده می‌شوند.

اقدامات برای کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی، از جمله افزایش مقاومت در برابر سوانح طبیعی، استفاده بهینه از منابع آب و کشاورزی، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، ضروری است تا مواجهه با چالش‌های آینده ممکن شود.در سال ۲۰۲۳، مجموعاً ۷۹ بلایای مرتبط با اقلیم در آسیا گزارش شد که بیش از ۸۰ درصد آنها سیل و طوفان بود. این بالایا بیش از ۲۰۰۰ نفر را به کام مرگ کشاند و زندگی ۹ میلیون نفر دیگر را مستقیماً از طریق مختلف تحت تأثیر قرار داد.

انتهای پیام