www.simasanaat.com

قارچ‌های روده‌ موارد کووید را بدتر میکند.

وقتی قارچ‌ها غوغایی ایجاد می‌کنند، سیستم ایمنی ممکن است به شدت فعال شود.

به گزارش سیما صنعت ، قارچ‌ها بخشی بی‌جان از میکروبیوم شما هستند که برای حفظ سلامت سایر میکروارگانیسم‌های بدن به عنوان یک سیستم تعادل و کنترل ضروری هستند. اما وقتی با یک عفونت مواجه می‌شوید، قارچ‌ها ممکن است از تعادل با سایر ارگانیسم‌ها درون شما خارج شوند که موجب عفونت شدیدتر و علائم بیماری دیگر می‌شود.

به همین دلیل، ویروس کووید-۱۹ بلافاصله زنگ هشدار برای ایلیان ایلیو، ایمونولوژیست دانشکده پزشکی وایل کورنل، را زد. او می‌گوید: “ما فکر می‌کردیم که اولین چیزی که اتفاق می‌افتد، آن است که مردم شروع به داشتن همزمان عفونت‌های قارچی می‌کنند.” با عدم تعادل در میکروبیوم، قارچ‌ها ممکن است درون بیماران مبتلا به کووید غوغایی ایجاد کنند. این همه ترس او به سرعت تحقق یافت.

در تحقیقاتی که در مجله ایمونولوژی طبیعی منتشر شده، او و تیمش کشف کردند که در بیماران مبتلا به کووید شدید، برخی از سویه‌های خاصی از قارچ‌های روده – که به وسیله ویروس از تعادل خارج شده‌اند – باعث یک پاسخ ایمنی طولانی مدت می‌شوند که ممکن است پس از عفونت اولیه به مدت طولانی ادامه داشته باشد. این پاسخ ممکن است منجر به برخی از علائم تنفسی تجربه شده توسط این بیماران شود. ایلیو می‌گوید که این نتایج به نقش بحرانی میکروبیوم روده در پاسخ ایمنی انسان و توانایی بهبود درمان بیماری‌ها در آینده اشاره می‌کند.

انتهای پیام